Reporters Without Borders

Home page - Americas - Venezuela

Venezuela

Venezuelan authorities impose 2-million-dollar fine on private TV station

The chairman of the National Telecommunications Commission, Pedro Maldonado, yesterday imposed a fine of 9.3 millions bolivars (2.162 millions (...)

Published on 19 October 2011 Read

Venezuela

Appeal against editor’s pre-trial detention when no crime has been established

Lawyers acting for Leocenis García, the editor of the weekly Sexto Poder, yesterday filed an appeal before a supervisory court against his (...)

Published on 20 September 2011 Read

Venezuela

Contract-style killing of newspaper columnist in Aragua state

Local newspaper columnist and politician Wilfred Ojeda Peralta was found murdered in La Victoria, in the northern state of Aragua, on 17 May (...)

Published on 19 May 2011 Read

Venezuela

Carabobo state radio station shut down illegally and without explanation

Carabobo Stereo 102.3 FM, a radio station based in the northern state of Carabobo, has been off the air since the evening of 18 March when around (...)

Published on 12 April 2011 Read

Venezuela

Provincial journalist prosecuted again, this time on dubious criminal libel charge

Gustavo Azócar, a journalist based in the western state of Táchira who has been prosecuted with varying degrees of success in the past, appeared on (...)

Published on 8 February 2011 Read

Venezuela

Freedom of expression threatened by legislative reforms being rushed through parliament

The National Assembly has just ratified a new blow to freedom of expression and information in Venezuela by approving two bills amending the (...)

Published on 22 December 2010 Read

Venezuela

Free speech defender assaulted in parliament as more gag laws are voted

Reporters Without Borders calls on President Hugo Chávez to publicly condemn the physical attack on Carlos Correa, the head of the NGO Espacio (...)

Published on 17 December 2010 Read

Venezuela

State acquires 20% share in only critical TV station, other threats to free expression

The Venezuelan government announced yesterday that it has acquired a 20 per cent stake in Globovisión, the only over-the-air TV channel that is (...)

Published on 8 December 2010 Read

Previous page 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 -Next page - Last page

PRESS FREEDOM INDEX

INTERNET ENEMIES

COUNTRY FILES

close
close
close
Contact us | Who we are ? | Our U.S chapter | CGU